Dieta dwulatka

3
61
dieta dwulatka

Gdy dziecko przekracza wiek dwóch lat zaczyna przyjmować takie posiłki jak dorośli. Oczywiście stopniowo i nie wszystkie. Jego dieta jednak zaczyna się diametralnie zmieniać. Do tej pory karmione zazwyczaj kaszkami i innymi tzw. „papkami” zaczyna sięgać po owoce, warzywa oraz produkty gotowane. Co powinno się przygotowywać dla dwulatka a jakie produkty zdecydowanie omijać? jak zbudować odpowiednio zbilansowaną dietę? Czy dieta dwulatka jest podobna do diety dorosłej osoby? Postaramy się w tym artykule przybliżyć nieco temat.

Dieta dwulatka – Podstawowe zasady

Przede wszystkim – składniki odżywcze! Podstawą każdej diety jest dostarczenie do organizmu odpowiedniej ilości składników odżywczych. I na tym powinniśmy się skupić układając odpowiednią dietę dla dwulatka. Pamiętajmy też o tym aby dziecku nie podawać potraw mocno przyprawianych oraz smażonych.

Mięso: tak, ale nie za dużo!

Do diety można już stopniowo wprowadzać produkty mięsne lecz nie wolno przesadzać z ich ilością. Mięso to tylko jeden z produktów, dzięki któremu dostarczamy do organizmu białko. Możemy je dostarczyć także w postaci mleka, serów czy jaj. Warto urozmaicić produkty dostarczające białko. Jadłospis można wzbogacić o mięso ryb.

Podstawa to warzywa i owoce

Warzywa i owoce to podstawa każdej zdrowej diety. Także tej dla dwulatków. Jest to niezastąpione źródło witamin i minerałów, które nie może być zastąpione przez jakiekolwiek suplementy. Dzieciom owoce i warzywa można podawać w postaci rozdrobnionej lub rozmiękczonej. Można przygotować z nich zupę, pure lub musy. Suszone owoce mogą być świetnym zamiennikiem dla niezdrowych słodyczy.

Drugie śniadanie niezbyt obfite

Pamiętajmy, aby drugi posiłek w ciągu dnia nie był zbyt sycący. Powinien to być niewielki aczkolwiek dostarczający odpowiednią ilość energii posiłek. Może to być na przykład jogurt. Najważniejszymi posiłkami w ciągu dnia są śniadanie oraz obiad i to one powinny być najbardziej sycące i bogate we wszystkie niezbędne składniki.

Na co dzień ciemne pieczywo

Warto od samego początku wypracowywać w dziecku nawyk spożywania ciemnego pieczywa. Jest ono dużo zdrowsze niż tradycyjne pieczywo pszenne. Chleb razowy, graham lub orkiszowy jest lepsza alternatywna do codziennego menu. Od samego początku wprowadzajmy także do jadłospisu kasze jako zamiennik dla ziemniaków, makaronu czy ryżu. Urozmaicenie jadłospisu o kasze gryczaną czy jęczmienną pozytywnie wpłynie na zdrowie dziecka.

Nabiału nigdy nie za wiele

O celowości spożywania mleka przez dzieci nie ma chyba co dyskutować. Wapń jest bardzo ważnym elementem dzieci w każdym wieku. Oprócz mleka w diecie można wprowadzać jogurty, maślanki i kefiry. Należy jednak tak dobierać poszczególne produkty, aby nie zawierały zbyt dużej ilości cukru. Jest on oczywiście w niewielkich ilościach niezbędny organizmowi, jednakże w nadmiarze przyczynia się do otyłości oraz różnych chorób.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here