Które ryby zawierają najwięcej pożytecznych kwasów Omega-3?

0
240
Które ryby zawierają najwięcej pożytecznych kwasów Omega-3?

Każdy z nas dąży do życia w zdrowiu, sprawności fizycznej i posiadania pokładów energii niezbędnych do codziennego funkcjonowania i podejmowania nowych wyzwań. Podstawą tego jest zadbanie o zbilansowaną dietę, bogatą w witaminy i zdrowe kwasy tłuszczowe, takie jak Omega-3. Nie może więc zabraknąć w niej ryb, które są cennym źródłem składników potrzebnych do odpowiedniego funkcjonowania naszego organizmu.

Rola kwasów Omega-3

Często słyszymy o drogocennych właściwościach kwasów Omega-3 i ich wpływie na nasze ciało. I słusznie, bo wywierają ogromny, pozytywny wpływ na organizm! O ich zaletach można napisać wiele, ale warto skupić się na najważniejszych. Przede wszystkim pomagają zachować odpowiednią pracę mózgu i całego układu nerwowego, bez których nie bylibyśmy w stanie normalnie funkcjonować. Dodatkowo wspomagają pracę serca i układu krążenia oraz zapobiegają jego chorobom. Spożywanie kwasów Omega-3 zmniejsza również podatność na różne infekcje, ponieważ pozytywnie wpływa na odporność naszego organizmu.

Ryby bogate w kwasy Omega-3

Wprowadzając kwasy Omega-3 do diety trzeba wiedzieć, które ryby zawierają go najwięcej w swoim mięsie. Przede wszystkim będą to tłuste ryby morskie. Jedną z najbardziej bogatych w ten składnik ryb jest łosoś. Warto więc uwzględnić go podczas planowania naszych posiłków i wybrać dobrej jakości mięso. Postawmy tutaj na sprawdzone firmy, przykładowo na znaną markę MOWI Salmon. Oprócz łososia, warto zwrócić też uwagę na makrelę, sardynkę czy tuńczyka. Jeśli chodzi o ryby słodkowodne, sporą zawartością kwasów Omega-3 będzie odznaczać się mięso pstrąga, karpia czy szczupaka.

Pochodzenie ma znaczenie

Jeśli wiemy już, które ryby zawierają najwięcej drogocennych kwasów Omega-3, musimy jeszcze koniecznie zwrócić uwagę na to, skąd pochodzi ryba, którą chcemy kupić. Chyba nikt z nas nie chce jeść mięsa wypełnionego sztuczną paszą, antybiotykami czy toksynami. Dodatkowo warto wiedzieć, że ryby, które hodowane są w naturalnych, bezpiecznych warunkach i żywione karmą bogatą w składniki oceanicznego pochodzenia będą zawierały aż o 20% więcej kwasów Omega-3, niż zwykła ryba. Dobrze więc wybrać rybę właśnie z takiej hodowli. Przykładem może być marka MOWI Salmon, w której uwzględniane są naturalne zachowania, potrzeby i zwyczaje żywieniowe łososi.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here